Podaj swój e-mail, aby otrzymywać najnowsze informacje z naszej strony.

jesteś w dziale: INNE

Biznes muzyczny

autor: Patryk Gałuszka
ISBN: 978-83-7488-146-3
liczba stron: 304
format: B5
rok wydania: 2009
wydawca: Placet

dostępność: 2-3 DNI

CENA: 46.00 PLN

do koszyka

do koszyka

Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących.

Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem?

Postęp technologiczny - wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu - całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. „piractwo internetowe" godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.

Spis treści 

Wprowadzenie
Rozdział 1. Narodziny i rozwój branży fonograficznej
1.1. Historyczne podstawy handlu dobrami kultury
1.2. Historia branży fonograficznej w latach 1877-1954
1.3. Historia branży fonograficznej w latach 1954-1999

Rozdział 2. Organizacja biznesu muzycznego
2.1. Struktura biznesu muzycznego: model trzech strumieni
2.2. Rodzaje i struktura wytwórni muzycznych
2.3. Prawne uwarunkowania działalności fonograficznej
2.4. Ekonomiczne aspekty działalności fonograficznej
2.5. Kontrakt: z czego żyje artysta nagrywający?

Rozdział 3. Marketing muzyki w tradycyjnym modelu funkcjonowania branży fonograficznej
3.1. Produkt branży fonograficznej w modelu tradycyjnym
3.2. Dystrybucja produktów fonograficznych
3.3. Promocja produktów branży fonograficznej
3.4. Cena jako instrument marketingu na rynku fonograficznym

Rozdział 4. Rynek muzyczny w czasach upowszechniania się Internetu
4.1. Internet + plik mp3 = ?
4.2. "Piractwo internetowe" versus "dostęp do dóbr kultury"
4.3. Narodziny handlu plikami muzycznymi
4.4. Zmiany na rynku muzycznym i krótkowzroczność  marketingowa firm fonograficznych

Rozdział 5. Nowy biznes muzyczny
5.1. Dystrybucja płyt za pomocą Internetu
5.2. Sklepy z plikami funkcjonujące według modelu "płać za ściągnięcie" (pay-per-download)
5.3. Model subskrupcyjny
5.4. Superdystrybucje (model "Weed")
5.5. Serwisy reklamowe
5.6. Telefonia mobilna i rynek dzwonków do telefonów
5.7. Strategia ofert pakietowych
5.8. Netaudio
5.9. Serwisy społecznościowe
5.10. Blogi
5.11. Agregatorzy
5.12. Największe wytwórnie muzyczne w nowej rzeczywistości
5.13. Wytwórnie niezależne w warunkach rozwoju marketingu muzyki on-line
5.14. Nowe modele dla indywidualnych artystów
5.15. Perspektywy rozwoju nowej fonografii

Podsumowanie
Spisy i bibliografia

O Autorze

Dr Patryk Gałuszka studiował na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego, University of Macedonia w Salonikach oraz University of Bologna. W 2007 r. obronił pracę doktorską na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łodzkiego. W latach 2006-2009 współpracował z PolskimCentrum Informacji Muzycznej oraz Music Information Center Austria przy projekcie UE Digital Music Education and Training. W 2008 r. odbył staż naukowy w The Max Planck Institiute for the Study of Societies w Kolonii, gdzie prowadził badania sceny netaudio. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się na ekonomii kultury, nowych mediach oraz zarządzaniu kulturą.

Inne produkty z tej samej kategorii

Rytuały sceniczne

Rytuały sceniczne

img

W "Rytuałach scenicznych" jeden z najważniejszych autorów piszących o muzyce popularnej zadaje pytanie, o czym właściwie rozmawiamy, kiedy rozmawiamy o muzyce. Zamiast eliminować emocjonalne reakcje i osobisty gust jako coś ...

img
do koszyka
do koszyka
 

Wartość: 0 PLN
Liczba produktów: 0

img

Przechowalnia
Liczba produktów: 0

banner

banner

 

 

POLECAMY W SIECI
img

Promocje Nowości Bestseller O firmie Księgarnia Szkolenia Regulamin Twój koszyk Pomoc Kontakt Mapa serwisu
oprogramowanie SOTE
projekt i realizacja STUDIO IMPULS


Reprodukcja w jakiejkolwiek formie na jakimkolwiek nośniku bez pisemnej zgody redakcji audiologos.pl zabroniona.
audiologos.pl © 2007-2012 Wszelkie prawa zastrzeone.
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.