Podaj swój e-mail, aby otrzymywać najnowsze informacje z naszej strony.

jesteś w dziale: Studio komputerowe

Real World Digital Audio

autor: Peter Kirn
ISBN: 978-83-246-0448-0
liczba stron: 632
format: B5
rok wydania: 2007
tłumaczenie: Jarosław Dobrzański, Małgorzata Pająk, Daniel Lehun
zawiera: DVD
wydawca: Helion

dostępność: 24h

CENA: 119.00 PLN

do koszyka

do koszyka

Niejednokrotnie otrzymujemy listy z prośbą o odnalezienie choć jednego egzemplarza książki, która nie jest już dostępna w ofercie żadnej z księgarń, zarówno tradycyjnych, jak i internetowych. Technologia druku na żądanie, umożliwia dostęp do publikacji, których nakład jest już wyczerpany. Druk na żądanie oznacza, że książkę dostępną w tej technologii można wydrukować nawet w jednym egzemplarzu, specjalnie na zamówienie.

Unikatowy charakter publikacji, czas (do kilku dni), a przede wszystkim koszty druku cyfrowego, które są wyższe niż koszty tradycyjnego druku offsetowego, to przyczyny nieco wyższej ceny książki. Druk na żądanie wymaga indywidualnego procesu przygotowania każdego egzemplarza książki, a także (w niektórych przypadkach) załączonego CD-ROM-u. Ich zawartość jest całkowicie zgodna z pierwotnym wydaniem, jedyne różnice mogą dotyczyć szaty graficznej CD-ROM-u, który może być np. ręcznie wypalony i zatytułowany, a także okładki zmiana okładki z twardej na miękką.

REAL WORLD DIGITAL AUDIO 

Narzędzia do cyfrowej obróbki dźwięku stały się tak naprawdę nowymi instrumentami muzycznymi, rządzącymi się swoimi prawami. Efekty, jakie można osiągnąć, wykorzystując taki „zestaw instrumentów, mogłyby zadziwić niejednego. Jednak o ile technologia sprawiła, że możliwość tworzenia muzyki znajduje się w zasięgu wszytkich, nie zawsze maksymalne jej wykorzystanie jest łatwe. Podobnie jak gra na instrumentach, korzystanie z technologii dźwięku cyfrowego wymaga przyswojenia znacznej wiedzy i wielu umiejętności.

Książka "Real World Digital Audio: profesjonalne techniki produkcji dźwięków" pomaga opanować tę sztukę. To wyczerpujący przewodnik po wszystkich zagadnieniach związanych z tworzeniem dźwięku cyfrowego i jego obróbką. Czytając go, dowiesz się, czym jest dźwięk cyfrowy i w jaki sposób jest reprezentowany w komputerze, jak dobrać sprzęt i oprogramowanie do cyfrowego studia dźwiękowego oraz jak połączyć urządzenia ze sobą. Nauczysz się nagrywać dźwięk, przetwarzać go i filtrować. Poznasz zastosowanie interfejsu MIDI i zasady syntezy dźwięku. Przeczytasz także o tworzeniu ścieżek dźwiękowych do filmów oraz o graniu koncertów - zostań cyfrowym wirtuozem

Spis treści


Wstęp
Co zawiera książka?
Dla kogo jest ta książka?
Jak korzystać z tej książki?

Rodział 1. Istota dźwięku cyfrowego

CZYM JEST DŹWIĘK?
Wymiary fali dźwiękowej ● Częstotliwość ● Fale sinusoidalne i geometria dźwięku ● Faza

DŹWIĘK A PERCEPCJA
W jaki sposób słyszymy wysokość dźwięku ● Jak słyszymy głośność ● Jak wyglądają dźwięki w programach do obróbki

DŹWIĘK W POSTACI CYFROWEJ
Przetworniki ● Dźwięk analogowy i cyfrowy ● Jakość w domenie cyfrowej ● Cyfrowe formaty plików ● MIDI ● Podsumowanie

Rozdział 2. Dobieranie narzędzi

WEJŚCIA I WYJŚCIA
Nagrywanie i odtwarzanie - przetworniki dźwięku ● Interfejs audio do komputera ● Kontrolery ● Urządzenia hybrydowe

WYBIERANIE KOMPUTERA
Wybór systemu operacyjnego ● Konfiguracja komputera

NARZĘDZIA DO TWORZENIA MUZYKI I GENEROWANIE BRZMIEŃ
Możliwości oprogramowania ● Budowanie studia na bazie oprogramowania ● Wyposażenie studia w sprzęt

IDZIEMY NA ZAKUPY

Rozdział 3. Przygotowywanie sprzętu do pracy

PRZYGOTOWYWANIE MIEJSCA PRACY
Ergonomia ● Izolacja akustyczna i przygotowanie akustyczne pomieszczeń ● Umiejscowienie głośników

PODŁĄCZENIE URZĄDZEŃ
Typy złącz ● Połączenie monofoniczne, stereofoniczne i wielokanałowe ●Poziomy napięcia ● Szumy i brumienie ● Złącza symetryczne i niesymetryczne ● Połączenia cyfrowe ● Łączymy systemy - przykłady z życia

Rozdział 4. Przygotowanie komputera do pracy z dźwiękiem

PODŁĄCZANIE WIRTUALNEGO STUDIA
Instalacja i konfiguracja sprzętu audio ● Sterowniki audio a system operacyjny ● Konfigurowanie interfejsu ● Instalowanie efektów i instrumentów w formie pluginów ● Gdzie zapisywane są pluginy?

UTRZYMYWANIE WIRTUALNEGO STUDIA
Zabezpieczenia przed kopiowaniem i klucze sprzętowe; ● Przechowywanie danych ● Optymalizacja pod kątem wydajności

Rozdział 5. Szybkie tworzenie utworów na bazie pętli i wzorców

WZORCE I PĘTLE
Czy to pętla czy wzorzec ● Niezależność tempa i wysokość dźwięku ● Zastosowania muzyczne

TWORZENIE PODKŁADU MUZYCZNEGO (GARAGEBAND)
Rzut oka na program GarageBand ● Opcjonalny sprzęt ● Ćwiczenie 1: Inicjowanie utworu i wybieranie pętli ● Ćwiczenie 2: Tworzenie prostej aranżacji ● Ćwiczenie 3: Rozwijanie struktury utworu ● Ćwiczenie 4: Miksowanie i nagrywanie ● Udostępnianie swojej pracy - iTunes ● Bardziej zaawansowane możliwości GarageBand

TWORZENIE GROOVEBOKSU (KINETIC)
Rzut oka na Kinetic ● Opcjonalny sprzęt ● Ćwiczenie 1: Brzmienia, wzorce i motywy rytmiczne ● Ćwiczenie 2: Budowanie setu z motywów rytmicznych ● Ćwiczenie 3: Przygotowania do dyskoteki ● Bardziej zaawanowane funkcje programu Kinetic

Rozdział 6. Nagrywanie instrumentów i dźwięku

CHARAKTERYSTYKI MIKROFONÓW
Kształty charakterystyk kierunkowych ● Typy mikrofonów i ich konstrukcja

ZASTOSOWANIE MIKROFONÓW DO NAGRYWANIA
Ustawianie mikrofonu ● Mikrofonowanie typowych instrumentów

NAGRYWANIE CYFROWE
Ustawianie poziomów ● Odsłuchiwanie ● Metody nagrywania ● Ćwiczenia praktyczne - włączamy nagrywanie!

Rozdział 7. Przetwarzanie i efekty

PODSTAWY PROCESORÓW SYGNAŁOWYCH
Czym są procesory sygnałowe? ● Cyfrowe przetwarzanie sygnału ● Edycja niedestrukcyjna i destrukcyjna ● Używanie efektów niedziałających w czasie rzeczywistym ● Korzystanie z procesorów w czasie rzeczywistym w torze sygnału ● Trochę praktyki: dodawanie efektów w programie Ableton Live

KOREKCJA
Charakterystyki korektorów ● Narzędzia do filtrowania częstotliwości ●Trochę praktyki: korektor w Ableton Live

PROCESORY DYNAMIKI
Kompresor ● Limiter ● Ekspander ● Bramka szumów (noise gate) ● Łączne stosowanie procesorów dynamiki ● Analizator obwiedni ● Generator obwiedni ● Trochę praktyki: dynamika w Ableton Live

EFEKTY ZWIĄZANE Z CZASEM
Opóźnienie i echo (Delay/Echo) ● Pogłos (reverb)

PROCESORY WYSPECJALIZOWANA
Przesterowanie (distortion) ● Modulacja ● Trochę praktyki: filtr modulowany w Ableton Live ● Korekcja stroju ● Redukcja szumu i restaurowanie nagrań ● Programy narzędziowe

Rozdział 8. MIDI: nuty, rytmy i sterowanie

WEJŚCIA, WYJŚCIA I PRZEJŚCIA MIDI
Wysyłanie, odbieranie i sekwencjonowanie ● Łączenie instrumentów i urządzeń ● Konfiguracja sekwencerów i oprogramowania MIDI

JAK MIDI MODELUJE WYKONANIA MUZYCZNE
Specyfikacja i implementacja MIDI ● Nuty, wysokości i szybkość uderzenia ● Dodawanie środków wyrazu ● Programy i banki ● Komunikaty systemowe

NAGRYWANIE WYKONAŃ MUZYCZNYCH
Tempo i nabicie ● Tryby overwrite i merge ● Podziały klawiatury ●Wprowadzanie krokowe ● Klawiatura QWERTY i klawiatura ekranowa

EDYCJA I MANIPULOWANIE WYKONANIAMI MUZYCZNYMI
Metody i okna edycyjne ● Kwantyzacja ● Efekty MIDI ● Używanie pulpitów sterujących

Rozdział 9. Synteza i instrumenty wirtualne

PODSTAWOWE RODZAJE SYNTEZY
Czym jest synteza? ● Gdzie znajdziesz syntezatory? ● Składniki barw syntezatora ● Podstawowe metody syntezy ● Inne metody syntezy

SAMPLERY I ODTWARZANIE SAMPLI
Biblioteki brzmień ● Budowanie presetów za pomocą sampli

ELEMENTY SKŁADOWE SYNTEZY: WIRTUALNE TECHNIKI ANALOGOWE
Podstawowe kształty fali i barwa ● Obwiednie ● Miksowanie oscylatorów

MODULACJA I EFEKTY
Czym jest modulacja? ● Prowadzenie sygnałów na potrzeby modulacji ● LFO ● Efekty ● Dalsze kroki

Rozdział 10. Ostateczne połączenie - aranżacja, miks i mastering

ARANŻACJA
Pliki projektu miksu ● Widok ananżacji i listwa czasowa ● Plastry i bity w materiale audio ● Regiony ● Markery i siatki ● Ścieżka tempa ● Markery aranżacji i reorganizacja utworu

MIKSOWANIE
Tłumik miksera i tor kanału ● Strategie miksowania ● Rozkład w przestrzeni ● Automatyka miksu i obwiednie

ZGRYWANIE, MASTERING I UDOSTĘPNIANIE
Miks odniesienia: testowanie swojego materiału ● Efekty masteringowe ● Zgrania robocze i eksportowanie ● Dithering i jakość eksportu ● Udostępnianie prac

Rozdział 11. Drukowanie zapisu nutowego

JAKIE MOŻLIWOŚCI MA OPROGRAMOWANIE DO TWORZENIA ZAPISU NUTOWEGO
Funkcje zapisu nutowego w programach DAW a dedykowane oprogramowanie

ZACZYNAMY PISAĆ NUTY
Szablony i funkcje szybkiego startu ● Wprowadzanie nut ● Skład zapisu nutowego

DRUKOWANIE, ODGRYWANIE I UDOSTĘPNIANIE ZAPISU NUTOWEGO
Układ strony ● Zapis nutowy i partie ● Odgrywanie i tworzenie wersji dźwiękowej zapisu ● Udostępnianie plików

Rozdział 12. Muzyka i dźwięk do filmu

SYNCHRONIZACJA, NARZĘDZIA I FORMATY
Dopasowanie dźwięku i obrazu ● Możliwości wideo w oprogramowaniu do obróbki audio ● Zarządzanie plikami wideo ● Formaty plików i kodowanie ● Czas, klatki oraz SMPTE

MUZYKA DO FILMU
Spotting i hit pointy ● Dostosowanie tempa ● Dopasowanie czasowe i zapis nutowy ● Praca z muzykami ● Eksportowanie audio do wideo

NAGRYWANIE DLA POTRZEB WIDEO
Oddzielne nagrywanie filmu lub wideo oraz dźwięku ● Nagrania i punkt odniesienia w czasie ● Foramty nagrywania ● Montaż: przechwytywanie i synchronizacja materiału ● Dialogi

Rozdział 13. Granie na żywo

DŹWIĘK CYFROWY NA SCENIE
Granie na instrumentach ● Arpegiatory i wzorce ● Korzystanie z efektów podczas grania na żywo ● Sterowanie w czasie rzeczywistym ● Synchronizacja

ARANŻOWANIE NA ŻYWO I KLIPY
Nagrane wcześniej aranżacje ● Aranżowanie w locie - dźwięki grane na żywo i klipy MIDI ● Samplowanie na żywo

WYSTĘPOWANIE W ROLI DIDŻEJA I REMIKSOWANIE NA ŻYWO
Miksery didżejskie ● Oprogramowanie dla didżejów ● Skreczowanie za pomocą komputera

WŁASNE OPROGRAMOWANIE DO GRANIA NA ŻYWO
Wybór odpowiedniego narzędzia modularnego ● Jak uczyć się obsługi środowisk modularnych ● Futurystyczna muzyka interaktywna

Zawartość płyty DVD:

ponad dwa gigabajty brzmień instrumentów i narzędzi, które można zastosować w projektach muzycznych i w eksperymentach z zagadnieniami omawianymi w książce, a także narzędzi i dodatki

Inne produkty z tej samej kategorii

Sekrety profesjonalnego brzmienia w małym studiu

Sekrety profesjonalnego brzmienia w małym studiu

img

Poznaj najlepsze techniki obróbki dźwięku! Na rynku wydawniczym bardzo trudno znaleźć pozycję poświęconą profesjonalnej obróbce dźwięku, choć jest to przecież niewątpliwie istotny element sukcesu każdej płyty lub ...

img
do koszyka
do koszyka
 
Reason 4 Ignite!

Reason 4 Ignite!

img

Reason 4 Ignite! helps you get up to speed in Reason quickly by dropping you right into the action with the author's guidance so that before you know it, you are really in the Reason groove! This book is not hard work. You will not find long lists ...

img
do koszyka
do koszyka
 

Wartość: 0 PLN
Liczba produktów: 0

img

Przechowalnia
Liczba produktów: 0

banner

banner

 

 

POLECAMY W SIECI
img

Promocje Nowości Bestseller O firmie Księgarnia Szkolenia Regulamin Twój koszyk Pomoc Kontakt Mapa serwisu
oprogramowanie SOTE
projekt i realizacja STUDIO IMPULS


Reprodukcja w jakiejkolwiek formie na jakimkolwiek nośniku bez pisemnej zgody redakcji audiologos.pl zabroniona.
audiologos.pl © 2007-2012 Wszelkie prawa zastrzeone.
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.