Podaj swój e-mail, aby otrzymywać najnowsze informacje z naszej strony.

jesteś w dziale: Dźwięk w filmie i multimedia

Sound Design and Science Fiction

autor: William Whittington
ISBN: 978-0-292-71431-1
liczba stron: 288
rok wydania: 2007; czas dostawy4 tyg.
wydawca: University of Texas Press

dostępność: NA ZAMÓWIENIE

CENA: 82.95 PLN

do koszyka

do koszyka

Sound is half the picture, and since the 1960s, film sound has not only rivaled the innovative imagery of contemporary Hollywood cinema, but in some ways has surpassed it in status and privilege because of the emergence of sound design.

This in-depth study by William Whittington considers the evolution of sound design not only through cultural and technological developments during the last four decades, but also through the attitudes and expectations of filmgoers. Fans of recent blockbuster films, in particular science fiction films, have come to expect a more advanced and refined degree of film sound use, which has changed the way they experience and understand spectacle and storytelling in contemporary cinema.

The book covers recent science fiction cinema in rich and compelling detail, providing a new sounding of familiar films, while offering insights into the constructed nature of cinematic sound design. This is accomplished by examining the formal elements and historical context of sound production in movies to better appreciate how a film sound track is conceived and presented.

Whittington focuses on seminal science fiction films that have made specific advances in film sound, including 2001: A Space Odyssey, THX 1138, Star Wars, Alien, Blade Runner (original version and director's cut), Terminator 2: Judgment Day and The Matrix trilogy and games--milestones of the entertainment industry's technological and aesthetic advancements with sound.

Setting itself apart from other works, the book illustrates through accessible detail and compelling examples how prevalent and swift such advancements in film sound aesthetics and technology have influenced recent science fiction cinema, and examines how these changes correlate to the history, theory, and practice of contemporary Hollywood filmmaking.

About the Author

WILLIAM WHITTINGTON is Assistant Chair of Critical Studies in the School of Cinematic Arts at the University of Southern California in Los Angeles.

Contents

Acknowledgments
Introduction

  • Part I. The Dawn of Sound Design

    • Chapter 1. Sound Design: Origins and Influences

    • Chapter 2. Music and Speculation in 2001: A Space Odyssey

  • Part II. Sound Montage

    • Chapter 3. The Convergence of Hollywood and New Wave Science Fiction

    • Chapter 4. Suggestive Fragments in THX 1138

  • Part III. Sound Designing

    • Chapter 5. From Sound Capture to Construction: Building the Lexicon of Sound Designs for Star Wars

    • Chapter 6. Surround Sound and Science Fiction

  • Part IV. Sound Effects

    • Chapter 7. Genre Splicing: Horror and Science Fiction

    • Chapter 8. Alien: Audio-biomechanics

  • Part V. Voice Design

    • Chapter 9. Blade Runners: A Crisis in Voicing Authority, Identity, and Spectacle

  • Part VI. Final Design

    • Chapter 10. Sound Mixing and Sound Design in Science Fiction Cinema: A Mixed Paradox

    • Chapter 11. Mixing Man and Machine in Terminator 2: Judgment Day

  • Part VII. Conclusion: A Sounding of the Future

    • Chapter 12. What is The Matrix? Sound Design in a Digital World

Appendix: Overview of the General Processes of Sound Design
Notes
Glossary
Bibliography
Filmography
Index

Inne produkty z tej samej kategorii

Polska muzyka filmowa 1945-1968

Polska muzyka filmowa 1945-1968

img

Jest to pierwsza na polskim rynku książka opisująca polską muzykę filmową w okresie, kiedy to w następstwie politycznych zwrotów jednoczesnym przeobrażeniom ulegały i muzyka i kino. Muzyka filmowa rozpatrywana jest zawsze w kontekście dzieła, ...

img
do koszyka
do koszyka
 
Angielsko-polski słownik terminologii filmowej

Angielsko-polski słownik terminologii filmowej

img

Słownik zawiera ponad 10.000 haseł dotyczących terminów filmowych, telewizyjnych i wideo, a także komputerowych i prawno-ekonomicznych związanych z produkcją filmowo-telewizyjną, w tłumaczeniu z języka angielskiego na język polski. Zawiera ...

img
do koszyka
do koszyka
 

Wartość: 0 PLN
Liczba produktów: 0

img

Przechowalnia
Liczba produktów: 0

banner

banner

 

 

POLECAMY W SIECI
img

Promocje Nowości Bestseller O firmie Księgarnia Szkolenia Regulamin Twój koszyk Pomoc Kontakt Mapa serwisu
oprogramowanie SOTE
projekt i realizacja STUDIO IMPULS


Reprodukcja w jakiejkolwiek formie na jakimkolwiek nośniku bez pisemnej zgody redakcji audiologos.pl zabroniona.
audiologos.pl © 2007-2012 Wszelkie prawa zastrzeone.
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.