Podaj swój e-mail, aby otrzymywać najnowsze informacje z naszej strony.

jesteś w dziale: Dźwięk w filmie i multimedia

Dźwięk w filmie

autor: Małgorzata Przedpełska-Bieniek
ISBN: 978-83-928642-0-2
liczba stron: 392
format: B5
rok wydania: 2009
wydawca: Wydawnictwo SONORIA

dostępność: 2-3 DNI

CENA: 67.00 PLN

do koszyka

do koszyka

Wśród zagadnień omówionych i zilustrowanych w książce znajdują się m.in.:

  • akustyka - istota fal dźwiękowych, cechy dźwięku
  • elektroakustyka - mikrofony, stoły mikserskie, magnetofony, programy komputerowe
  • realizacja dźwięku w filmie - etapy produkcji, montaż dźwięku, systemy dźwięku przestrzennego, dokładne omówienie postprodukcji w wielu wariantach od sporządzenia budżetu na realizację dźwięku i nagrań z planu po ostateczne zgranie w różnych formatach audio - dla różnych form filmowych, tv, reklamy, płyt dvd, itd.

Zainteresowani znajdą w niej wiele opisów urządzeń, definicji i rysunków, także z charakterystyką najnowszych światowych systemów udźwiękowienia cyfrowego.

Książka zawiera także opis technologii udźwiękowienia różnych rodzajów audycji telewizyjnych i form multimedialnych. Ponadto można się z niej dowiedzieć o mało znanych faktach z historii kina, o obróbce taśmy światłoczułej, zasadach korzystania z cytatów muzycznych i poprawnego sporządzenia metryki (wzory z różnych krajów), metodach archiwizacji i zabezpieczeniu materiałów dźwiękowych.

Spis treści

WSTĘP

Rozdział 1. DŹWIĘK I AKUSTYKA

1.1. Źródła dźwięku
1.2. Drganie ciał sprężystych
1.3. Głos
1.4. Instrumenty muzyczne
1.5. Fale dźwiękowe
1.6. Obiektywne wielkości charkteryzujące falę dźwiękową
1.7. Słuch
1.8. Subiektywna ocena dźwięku
1.9. Wzajemne oddziaływane fal dźwiękowych
1.10. Rozchodzenie się fal dźwiękowych
1.11. Rozchodzenie się fal dźwiękowych w pomieszczeniu zamkniętym
1.12. Pogłos
1.13. Adaptacja akustyczna pomieszczeń
1.14. Izolacyjność pomieszczeń
1.15. Rozchodzenie się fal dźwiękowych w przestrzeni otwartej
1.16. Psychoakustyka
1.17. Różnice w odbiorze wrażeń wzrokowych i słuchowych
1.18. Różnice między słuchaniem bezpośrednim a pośrednim

Rozdział 2. DŹWIĘK I ELEKTROAKUSTYKA

2.1. Historia
2.2. Tor przetwarzania sygnałów dźwiękowych
2.3. Postać przebiegów akustycznych w torze fonicznym
2.4. Połączenia elementów toru fonicznego
2.5. Systemy rejestrowania i odtwarzania dźwięku
2.6. Źródła sygnału fonicznego
2.7. Mikrofony
2.8. Konsolety i stoły mikserskie
2.9. Regulacja poziomu i wzmocnienia
2.10. Modyfikatory dźwięku
2.11. Montaż dźwięku
2.12. Rekonstrukcja dźwięku
2.13. Mastering dźwięku
2.14. Głośniki i słuchawki
2.15. Mierniki
2.16. Przesyłanie sygnałów dźwiękowych na odległość
2.17. Rejestracja dźwięku
2.18. Mechaniczny zapis i odczyt sygnałów fonicznych
2.19. Zapis i odczyt sygnałów fonicznych na taśmie światłoczułej
2.20. Magnetyczny zapis i odczyt sygnałów fonicznych
2.21. Synchroniczny zapis i odczyt dźwięku
2.22. Współczesne metody rejestracji dźwięku
2.23. Komputerowe formaty zapisu dźwięku
2.24. Wymagania stawiane kandydatom na realizatorów dźwięku

Rozdział 3. DŹWIĘK I FILM

3.1. Historia dźwięku w filmie niemym
3.2. Początki dźwięku - film dźwiękowy
3.3. Zawartość ścieżki dźwiękowej filmu
3.4. Metody realizacji dźwięku w filmie
3.5. Synchronizacja obrazu i dźwięku w filmie
3.6. Filmowy montaż dźwięku
3.7. Rola dźwięku w filmie
3.8. Dźwięk przestrzenny - rozwój formatów
3.9. Filmowe zawody dźwiękowe
3.10. Produkcja kinowego filmu fabularnego
3.11. Produkcja dźwięku do innych form audiowizualnych

Rozdział 4. MUZYKA I FILM

4.1. Problemy muzyczne do rozwiązania na etapie scenariusza
4.2. Wykorzystanie gotowych utworów
4.3. Umowy twórców
4.4. Dodatkowe wynagrodzenie twórców
4.5. Naruszenie praw twórców
4.6. Polskie prawo autorskie i przepisy regulujące polski rynek medialny w świetle przepisów międzynarodowych
4.7. Problemy muzyczne w okresie przygotowawczym filmu
4.8. Problemy muzyczne w okresie zdjęciowym filmu
4.9. Muzyka w okresie postprodukcji filmu

Podsumowanie
Spis ilustracji
Spis zdjęć
Polecana literatura

O AUTORZE

Małgorzata Przedpełska-Bieniek - jest absolwentką sekcji filmowej Wydziału Reżyserii Dźwięku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Od 1977 r. pracuje w kinematografii jako realizator dźwięku przy różnego typu formach audiowizualnych, pełniąc funkcje asystenta, drugiego i pierwszego operatora dźwięku, asystenta i montażysty dźwięku, konsultatnta i ilustratora muzycznego oraz autora opracowań dźwiękowych filmów. Jej nazwisko znajduje się w kilkuset czołówkach filmowych, w tym w tak prestiżowych produkcjach, jak: Człowiek z żelaza, Pan Tadeusz, Ręce do góry, Krótki film o zabijaniu, Persona non grata, Dług, Il sole nero, We owe the night, Cztery noce z Anną, 33 sceny i in. Wykłada w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie. Pisze felietony do kwartalnika „Film & TVKamera". Od 1992 r. jest właścicielką Firmy SONORIA. Wraz z mężem prowadzi Studio Sonoria  specjalizujące się w postprodukcji dźwięku, opracowaniach dźwiękowych i obrocie prawami autorskimi, oraz wydaje katalog Sonoria.

Księgarnie i sklepy gdzie można kupić "DŻWIĘK W FILMIE":

KRAKÓW, Księgarnia Muzyczna KURANT, Rynek Główny 36, tel. 0-12 422-98-59

PŁOCK, Książnica Płocka im. Wł. Broniewskiego, ul. Kościuszki 6 

POZNAŃ, Poznańska Księgarnia Akademicka, ul. Piotrowo 3, tel. 0-61 665-23-24

POZNAŃ, Księgarnia Collegium Physicum, ul. Umultowska 85,  

WARSZAWA, Główna Księgarnia Techniczna, ul. Świętokrzyska 14, tel. 0-22 826-63-38

WARSZAWA, Księgarnia Muzyczna SAWART, ul. Moliera 8, tel. 0-22 826-23-78

WARSZAWA, Księgarnia Muzyczna, ul. Bednarska 23, tel. 0-22 828-17-60

WARSZAWA, Księgarnia Muzyczna ODEON, ul. Hoża 19, 00-521 Warszawa, tel. 0-22 621-80-69

WARSZAWA, Punkt Sprzedaży Detalicznej (Telewizja Polska), ul. J.P. Woronicza 17

WARSZAWA, ITI, ul. Wiertnicza 166, tel. 0-22 855-27-20

Księgarnia internetowa GANDALF www.gandalf.com.pl 

Inne produkty z tej samej kategorii

Polska muzyka filmowa 1945-1968

Polska muzyka filmowa 1945-1968

img

Jest to pierwsza na polskim rynku książka opisująca polską muzykę filmową w okresie, kiedy to w następstwie politycznych zwrotów jednoczesnym przeobrażeniom ulegały i muzyka i kino. Muzyka filmowa rozpatrywana jest zawsze w kontekście dzieła, ...

img
do koszyka
do koszyka
 
Angielsko-polski słownik terminologii filmowej

Angielsko-polski słownik terminologii filmowej

img

Słownik zawiera ponad 10.000 haseł dotyczących terminów filmowych, telewizyjnych i wideo, a także komputerowych i prawno-ekonomicznych związanych z produkcją filmowo-telewizyjną, w tłumaczeniu z języka angielskiego na język polski. Zawiera ...

img
do koszyka
do koszyka
 

Wartość: 0 PLN
Liczba produktów: 0

img

Przechowalnia
Liczba produktów: 0

banner

banner

 

 

POLECAMY W SIECI
img

Promocje Nowości Bestseller O firmie Księgarnia Szkolenia Regulamin Twój koszyk Pomoc Kontakt Mapa serwisu
oprogramowanie SOTE
projekt i realizacja STUDIO IMPULS


Reprodukcja w jakiejkolwiek formie na jakimkolwiek nośniku bez pisemnej zgody redakcji audiologos.pl zabroniona.
audiologos.pl © 2007-2012 Wszelkie prawa zastrzeone.
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.